Am învățat că prieteniile adevărate nu țin o viață

FriendsAm învățat că prieteniile sunt trecătoare și că mulți îți vor fi alături, dar doar atâta timp cât și ei vor avea nevoie de tine. Prietenia adevărată ține doar până în momentul în care nu îi mai ești celuilalt de folos, până în momentul în care găsește în altă parte ce găsea la tine. Am învățat că prietenia adevărată e egoistă – mulți îți vor fi alături, dar doar atâta timp cât le întorci favoarea, înzecit. Am învățat că la primul semn de slăbiciune sau la primul moment în care nu poți fi acolo, ești înlocuit, fără ca prietenul adevărat să se întrebe dacă nu cumva a venit rândul lui să fie alături.

Am învățat multe, după ce am trecut prin prietenii care juram că vor ține o viață. După ce am băgat mâna în foc pentru diverși oameni că vor fi mereu alături, că i-aș putea suna la orice oră și ei ar fi acolo, am înțeles că treaba asta e valabilă doar cât timp dai ceva la schimb.

Nimic nu mai e gratis, totul se plătește într-o formă sau alta. Și fiecare crede că problema lui e cea mai gravă, viața lui cea mai dramatică. Și nimic din ce se întâmplă cu celălalt nu este considerat grav, cât timp tu vrei doar să primești atenție, dar în schimb uiți să dăruiești solidaritate. Și am învățat care sunt cuvintele pe care le urăsc cel mai mult când ies din gura unui prieten adevărat: „eu ce să mai zic?!”. Aceste cinci cuvinte reduc total dorința ta de a te elibera, de a te face înțeles, de a simți că cineva îți e alături. Cuvintele astea arată adevărata față a prietenului și în realitate se traduc: „pe astea le numești tu probleme?! Nu am chef să te ascult, de fapt problema mea e mai gravă așa că hai să ne întoarcem la partea în care doar eu mă plâng și tu îmi ești alături”.

Iar un prieten adevărat nu ar trebui să spună niciodată așa ceva. Un prieten adevărat ar trebui să realizeze că problema aia minoră în ochii lui, îi frământă prietenul și ar trebui să-l asculte cu adevărat și să-i fie alături și, măcar pentru o clipă, să uite de probleme lui. Să fie acolo doar pentru celălalt.

Am învățat că prietenia adevărată se numără în ani. Am învățat că la un moment dat celălalt nu îți mai e de folos și din prieten adevărat devine cunoștință, apoi un tip cu care obișnuiai să-ți petreci timpul, până în punctul în care îți mai amintești doar trecător de el și-i mai dai câte un telefon o dată pe an.

Și ultimul, dar cel mai important lucru pe care l-am învățat, e acela că doar  tu îți ești cel mai bun prieten. Singurul care te asculți cu adevărat, singurul care nu te lași niciodată baltă și lupți permanent pentru visele tale!

Leave a Reply

