Nu tai prietenii de pe listă, înveți să îi asculți!

vulpeaM-am trezit într-un moment al vieții mele în care am tăiat radical toate lucrurile care nu îmi mai aduceau fericire. Prieteni de o viață au devenit simpli străini, pentru că am realizat că nu îmi aduc nimic bun în viața mea. Fie erau prieteni falși, care mă pupau în față și mă râdeau pe la spate, fie erau sinceri, dar atât de sinceri încât îmi spuneau și ce nu voiam să știu. O lungă perioadă nu am suferit pe nimeni plângându-se. Am vrut să mă înconjor doar de oameni fericiți – cei care se plângeau de toate problemele din viața lor mă încărcau cumva negativ, îmi transmiteau stările lor. Și m-am îndepărtat treptat de mare parte din cei cu care îmi trăiam viața, limitându-mă la un cerc relativ restrâns de oameni care păreau să fie cu adevărat fericiți, ca mine.

Nu am mai spus nimănui ce probleme am, nimeni nu m-a mai văzut supărată și am strâns atât de multe în mine, încât am simțit că nu mai fac față. Și  brusc m-am simțit singură. Pentru că încetasem să mai vorbesc cu oricine, acum nu știam cui aș putea să mă descarc. Pentru că eu nu mă plângeam niciodată, nu mai știam cum se face asta. Și am realizat că undeva am greșit. E normal ca prietenii să plângă în fața mea, pentru că au încredere că știu să-i ascult. Și e de datoria mea să-i fac să zâmbească, nu să-i înlătur pentru că au uitat să râdă.

Și de când am început iar să-i ascult pe cei din jurul meu, parcă nu mai sunt doar oameni fericiți cu care îmi umplu timpul. Sunt prieteni care au probleme ca și mine și toți avem curajul și încrederea să fim alături unul de celălalt.

Nu are rost să fugi de oameni pentru că sunt răi. Și eu am fost rea în unele momente ale vieții mele, chiar și tu care citești acum… nu poți să spui că nu ai rănit pe nimeni niciodată. Oamenii, în marea majoritate, sunt egoiști și se pun pe primul loc. Șmecheria e să-i găsești pe acei oameni răi care pot fi buni cu tine, în ciuda a ceea ce fac cu ceilalți oameni.

Orice se vinde, numai prietenia adevărată nu. Prietenia adevărată se dobândește, ca o răsplată în schimbul aceluiași lucru.

Leave a Reply

