Ai dreptul la o clipă de nefericire

happyAm scris mult despre fericire. Am scris despre cum în viață ar trebui să avem ca scop suprem fericirea. M-am trezit nefericită, dar în mod ciudat asta nu m-a înfuriat, tocmai pe mine care îmi propusesem să nu mai petrec nicio clipă încruntată. Și mi-am dat seama că, din când în când, am dreptul la tristețe. Sunt momente pe care îmi permit să le petrec nefericită, de care să îmi pară rău- întâmplări din viață, decizii care nu mă fac să mă simt mai bine, ci din contră. Și am acceptat să petrec acele minute încruntată, să regret decizia care mi-a creat această stare.

Mi-am rezervat dreptul la o clipă de nefericire pentru că am învățat că unele lucruri nu depind doar de mine. Și pentru că știu că nu va trece nici măcar o oră, până când ceva mă va face, din nou, să râd. Toate sunt trecătoare, iar timpul destinde și cel mai încruntat chip. Nu am găsit fericirea în momentul acesta, dar am făcut loc pentru altul, care va suplini această lipsă.

E important să acceptăm ceea ce nu putem schimba. Și alegem să rămânem într-o situație care nu ne oferă decât o fracțiune din totul pe care ni-l dorim, sau căutăm întregul în altă parte. În funcție de ceea ce noi acceptăm, ceilalți ne oferă. Dacă ne mulțumim cu jumătăți de măsură, nimeni nu va simți nevoia să dăruiască total. Iar în această situație nu avem dreptul de a fi nemulțumiți, pentru că noi am permis, de la început, să primim doar o parte. Nu poți fi supărat că nu ți se dă ceva care nici măcar nu ți-a fost promis, sau pe care nu l-ai impus de la început. Poți încerca să îl obții, dar nu ai nicio garanție. Și dacă nu reușești, tot ce-ți rămâne de făcut e să mergi mai departe, iar pe viitor să ai grijă să iei pachetul full-option din prima secundă.

În caz contrar, ai dreptul să fii nefericită o clipă, dar nu o poți transforma într-o supărare permanentă. Fii fericit că ai mai învățat ceva!

Leave a Reply

