Eu cu cine votez?!

Mai sunt câteva zile până la alegeri și cred că întrebarea care îi bântuie pe mulți în perioada aceasta este: “eu cu cine votez?”. Vreau să votez un președinte care să facă ceva pentru mine, nu doar pentru corupții care îl înconjoară. Nu visez la un șef al țării care să fie cu adevărat curat, dar să ia mai cu jenă, dacă mă înțelegeți, să mai lase ceva și pentru români. Președintele este cel mai important om din țară, deși, conform Constituției, nu are prea mare putere. Dar el este oglinda noastră, ca stat. În nicio clipă nu trebuie să uite că ne reprezintă în relațiile cu exteriorul și că efertorile sale se reflectă în viața fiecăruia dintre noi.

Diplomația și arta impunerii mi se par esențiale pentru un astfel de om. Să știe cum să zâmbească din inimă și să lege prietenii diplomatice, fără a uita, însă, că atunci când este cazul trebuie să scoată colții pentru a ne apăra interesele. În contextul politic al României, al imaginii pe care ne-am creat-o în rândul celorlalte state, avem nevoie de un președinte care să fie deja apreciat, deja cunoscut și respectat de mai-marii din celelalte țări. Și tot în ceea ce privește relația cu exteriorul, avem nevoie de un președinte care să își dea seama de partea cui trebuie să fim noi ca popor – a rușilor sau a celorlalți. Am mai fost o dată de partea rușilor și ne-am luat o mare țeapă: ne-au promis Bucovina și ne-au dat glorie, ca să nu mă exprim altfel… Avem nevoie de un președinte prieten cu Merkel și cu Obama, pentru eventualitatea în care rușii intră peste noi. România este granița dintre UE și NATO, pe de-o parte, și blocul rusesc, de cealaltă parte. Iar lucrurile așa trebuie să rămână, pentru ca cele două organizații să ne apere indiferent de situație.

Vreau un președinte care, deși nu are putere legislativă, să se impună prostiilor scoase de Parlament. “Marțea neagră” nu trebuie să se repete! Atât cât se poate, conform Constituției, președintele țării trebuie să dea înapoi toate legile care îi ajută pe corupți.

Și să nu uităm că toate Serviciile și capii Justiției sunt sub îndrumarea directă a președintelui. Avem nevoie de un șef care să numească în astfel de funcții oameni drepți, care să nu facă niciun fel de concesii în aplicarea Justiției. Legea trebuie să fie aceeași pentru toți, de la mic la mare. Nu e normal ca un om care fură o găină să primească cinci ani cu executare, iar pentru o privatizare ilegală să primești cu suspendare…

Am nevoie de un președinte care să se gândească în primul rând la tineri. Și el să fie tânăr, dar nu ca vârstă, ci la minte. Vreau un președinte cu o vârstă suficient de înaintată pentru a avea experiența necesară pentru o astfel de funcție, dar tânăr la suflet, ca să nu uite de nevoile noastre. Vreau un președinte care să pună presiune pe guvernanți să facă ceva pentru mediul de afaceri, pentru legislația muncii, să ajute la facilitarea acordării fondurilor europene, atât cât îi permite funcția.

Vreau un președinte care să cunoască nevoile reale ale populației și modul ei de trai. Nu accept ideea unui președinte care trăiește cu impresia că toți copiii de clasa I au tablete și smartphone-uri, nici aceea a unui președinte care crede că oricine poate apela, oricând, la un spital privat pentru servicii de calitate. E haos în sistemul sanitar. Ne ducem la doctor cu o boală și plecăm cu alte cinci acasă.

Vreau un președinte care să dea de pereți cu toți cei care își bat joc de români.

Cred că am găsit răspunsul la întrebarea mea “eu cu cine votez”. Monica Macovei pare cea mai bună variantă. Pe plan internațional are o imagine impecabilă. A ieșit în stradă și a aflat nevoile reale ale oamenilor. Nu dă înapoi când vine vorba să critice aspru corupții țării. A avut grijă ca mulți dintre ei să înfunde pușcăria și, cel mai important, să dea înapoi banii pe care i-au furat. Și, nu în ultimul rând, la ea vârsta chiar e o stare de spirit. M-a dat pe spate când am văzut o poză cu ea la un concert din Vama Veche. Cred că înțelege cel mai bine tinerii, atât la muncă, cât și la distracție. Pentru că este încă tânără, fie și numai la suflet, nu și la trup. Plus că, am pus răul în față și am scuturat-o pe toate părțile, doar-doar ‘oi găsi ceva rău despre ea. Că a furat, că are vreun dosar de care nu știe nimeni, ceva, orice. Am găsit doar că tatăl ei a fost securist. Serios?! Atât au putut născoci contra-candidații ei? Poate că a fost, nu părinții ne identifică pe noi. Contează ce e ea. Poate că nu a fost, iar atunci să le fie rușine celor care au inventat așa ceva… Nu au putut să dea în ea și au dat în rude – penibil!

P.S.: Iar Gabriela Vrânceanu Firea ar dormi liniștită. Monica Macovei e și mamă!

Leave a Reply

